Shine on

Söndag, en städdag för min del. Helt okej för fredag-lördag spenderade jag i Stockholm. Bussen skulle gå 08.00 från myrorna i Örebro, jag klev på bussen prick 8 och fick applåder från mina klasskamrater att jag var i tid, haha. Vi var på Nationalmuseét, Moderna Museét och Arkietektmuseét. Det var helt okej. Efter dessa besök var man rätt slut måste jag säga. Det var så mycket att ta in. Så det blev käk på nåt Kinahak/Sushiställe med hela klassen, vi kände oss som ett gäng turister med guide (våran lärare) som aldrig besökt Stockholm. Vi blev behandlade så iaf. När vi spräckte den bubblan och försvann till shoppingen vart vi lite mer bekväma. Jag och tjejerna var mest sugna på butericks, men stället levde inte upp till mina förväntningar. Tyvärr. Vi hittade det vi skulle ha och strosade lite på drottninggatan tills det var dags för dem att åka hem. Jag sa hejdå till tjejerna och gick raka vägen mot Sheraton där mamma och rebecca väntade. När jag kom in på rummet slängde jag min på sängen  och tog en nap på en minut. Det var allt jag hann med innan jag skulle göra mig klar för Idolfinalen. Det blev en cezar på rummet, som smakade pyton. Sen blev det taxi mot globen. Smockat med folk var det utanför så vi fick frysa ett tag intill idolfans som skrek och hade sig. Det hela gick snabbt och när kuvertet var på väg in för att kora vinnare somnade Ida, Ellens lillasyster. Jag sov som en stock den natten. Det hade varit en lång dag och en ännu längre väntade. Fylld med shopping. Vi åt god frukost på hotellet, jag åt till och med pannkakor. Sen lämnade vi syrran med Ellen, Ida och Madde (deras mamma). Så gick mamma och jag själva, vi hade jättemysigt. Vi startade på Birger Jarl's gatan och du som ska till stockholm, missa inte Agent Provoacteur. Det är svindyra sexiga underkläder. Men något man borde unna sig någongång. De har även lite för porriga grejer. Men butiken var as frän om man kan uttrycka sig så. Vi snurrade runt på stan ett bra tag och tillslut hittade jag min nyårsblåsa. Den är lite udda Acne klänning, men ändå min stil. Jag hittade också de knakande skorna, fast hela och ej knakande. Så de fick följa med mig hem. De kommer också följa med till Norge där de ska dansa in nyåret! Jag längtar...


Här är en julklapp till mig, hihi.

Agent Provoacteur

Kommentarer
Postat av: Anonym

hohoho den dær acne klænningen ska bli najs att se på :):) snart ses vii gumman och snart ær vi i oslo:):)

2008-12-15 @ 16:13:33
URL: http://elvirajo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0