Zebra

Skolan började idag, jag kom på att ett nyårslöfte som verkligen skulle behövas för mig är att komma i tid till skolan.. Idag kom jag en minut innan, inte helt okej. Men okej för idag. En rutinerad och målmedveten elev tycker jag ska vara i skolan, redo för lektion tio minuter innan lektionen startar. Jag går inte in under den kategorin av elever... Men jag hoppas jag kan göra det när jag får körkort :P fråga mig då hur dags jag kommer till skolan så får vi se om jag bättrar mig. Nog om det. Första dagen i skolan idag, helt okej start. Imorgon väntar kemi, som vi börjar med nu och tre timmar cad. Pust, men ändå ska det bli kul. Jag behöver lite mer självdiciplin om jag ska få den här terminen att gå rullande, så nu ska jag tygla mig själv och ta tag i saker för en gångs skull.

Det var kul att träffa damerna, höra om deras nyår och lov. Jag hade ju lite att berätta för dem också, de var nog lite snopna. Nollåtta var ju inte mitt händelserikaste år om man säger så.

Seb har nu lämnat sportgatan och flyttat till Nygatan i stan. Det känns lite tomt, mamma o pappa satt i soffan igår och såg helt sorgsna ut. De som ändå jobbar ihop med honom hela dagarna. Jag är nog den som kommer sakna honom mest, vi är ju faktiskt nära. För att vara kille o tjej liksom. Idag hämtade han mig utanför skolan och vi drog o shoppade lite mattor och prylar till köket. Vi tog en sväng på stan också, och så bjöd han på fika på Bara Vara som tack. Mysigt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0